CEIDG
CEIDG
NOWE ZASADY REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Informujemy, że od 1 lipca 2011r. osoby zamierzające podjąć działalność gospodarczą mają możliwość dokonania samodzielnej rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna można wybrać jeden z trybów postępowania:
- Zalogowanie* się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
- Zalogowanie* się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
- Bez logowania się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
- Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
- Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
* Przy pierwszym logowaniu należy założyć konto i aktywować je po otrzymaniu potwierdzenia mailowego
Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby, której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku.
W celu rejestracji konta można skorzystać z podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym lub nieodpłatnego profilu zaufanego na platformie ePUAP, który dostępny jest od 9 czerwca 2011 r.
Z dniem 10.11.2011r. nastąpiło przeniesienie danych z ewidencji prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Kunów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
Dokumentem potwierdzającym rejestrację nie jest już zaświadczenie o wpisie wydane przez Burmistrza Miasta i Gminy Kunów lecz wydruk ze strony internetowej CEIDG (www.ceidg.gov.pl ). Wydruk można pobrać samodzielnie korzystając z opcji „Znajdź przedsiębiorcę”.
Przedsiębiorcy posiadający podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profil zaufany ePUAP, mogą samodzielnie składać wnioski o wpis do ewidencji korzystając ze strony internetowej CEIDG.
Pozostali przedsiębiorcy jak dotychczas mogą składać wnioski za pośrednictwem Urzędu Gminy, gdzie mogą również uzyskać informację merytoryczną w sprawach związanych z ewidencją działalności gospodarczej.
Prosimy przedsiębiorców o sprawdzenie treści swojego wpisu na stronie CEIDG pod kątem jego poprawności i kompletności i w przypadku stwierdzenia niezgodności lub braków o zgłoszenie się do tut. Urzędu (pok. 101) w celu złożenia wniosku o zmianę wpisu.
Informujemy, że z chwilą przeniesienia wpisów do CEIDG postępowanie ewidencyjne prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. z 2010r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.).
Zgodnie z ww. przepisami przedsiębiorca ma obowiązek złożenia wniosku o zmianę wpisu – w terminie 7 dni od dnia zmiany danych jak również o wykreślnie wpisu – w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności.